https://telegram.me/empireoflies
«مسعود بهنود» در دوران جوانی و همراهی با هویدا

چرا بهنود مسئولیت بداخلاقی هایش را برعهده نمی‌گیرد؟

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغمسعود بهنود کارشناس و کارمند شبکه فارسی بی بی سی در تازه ترین داستان مستندی که تعریف کرده (هزار داستان) به اعترافی تاریخی دست می زند که ریشه برخوردهای اول انقلاب با شهید مصطفی چمران را توسط ضدانقلاب را تاحدودی روشن می کند.

در این مستند کوتاه که بهنود سعی کرده در هر قسمت از آن به نکته ای از زندگی شخصیت های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران معاصر بپردازد به داستان شهید مصطفی چمران اشاره می کند. در آن سال های ابتدای انقلاب زمانی که وی وزیر دفاع دولت موقت بود عکسی از او در مجله تهران مصور چاپ می شود که توهین آمیز تلقی می شود.

مسعود بهنود برای اولین بار داستان انتشار این عکس توهین آمیز را این گونه بیان می کند:

« کاوه گلستان یک عکسی از چمران در کردستان گرفت که توی عینک او دیده می شد یا مونتاژ شده بود. این را ما روی جلد مناسب تشکیل دادیم. یکی از همکاران هم متنی نوشت بر اساس آن چیزی که آن روزها شایع بود… یک روز آقایی با صدایی خیلی آرام به من تلفن کرد و گفت من مصطفی چمرانم.»

بهنود در ادامه با بیان این که با شنیدن نام او دستپاچه شده بودم. دو سه روز بود مجله درآمده بود با همه ناسزاهایی که به او شده بود. به من گفت شنیدم اهل شعرید شما؟»

بهنود پاسخ می دهد که ” کمی! شاگرد ادبیاتم.”

چمران می گوید “بیائید با هم مولانا بخوانیم.”

بهنود ادامه می دهد که “در زمانی که وزیر دفاع بود ساعت یک بعد از نیمه شب قرار ملاقات می گذارد. رفتم و تا ساعت شش صبح مولانا خواندیم. درتمام این مدت هیچ چیز از مطلبی که گفته بودم و نوشته بودم نگفت و فقط مولانا خواند.”

کار به این جا ختم نمی شود. به زعم کارمند BBC تصورات خشنی که از چمران به واسطه حضورش در آمریکا و مبارزاتش در لبنان شکل گرفته بود آهسته آهسته شکل دیگری پیدا می کند.

او از این فرصت استفاده کرده و می گوید فقط تصور چمران نبود. بلکه بسیاری از تصورات دیگری هم بودند که در روزهای انقلاب داشتیم و بعدا یک شکل دیگر پیدا کرد؛ اصلا خود انقلاب پایه اش بر سوء تفاهم بود!!

بهنود؛ یک اعتراف، یک گاف یک شرارت!

این اعتراف تاریخی در جای خود سه نکته دارد:

یکاعتراف: این اعتراف یک ریشه تاریخی دارد. ابتدای انقلاب به دلایل بسیاری شهید مصطفی چمران به بدترین شکل ممکن تحت فشار روانی از جوانب گوناگون بود.

گروه‌های چپی از جمله «سازمان کومه له»، «حزب دمکرات»، و «چریک‌های فدایی» که در کردستان به بهانه خودمختاری و در اصل به نیابت از رژیم بعث عراق می‌جنگیدند و به وحشیانه‌ترین وضع ممکن سربازان، پاسداران و پیشمرگان مسلمان را قتل عام می‌کردند، از دکتر مصطفی چمران کینه شدیدی داشتند.

در اکثر تظاهرات و مراسم‌شان علیه دکتر چمران شعارهای تندی می‌دادند؛ آنها چمران را عامل قتل عام فلسطینی‌های آواره در اردوگاه «تل‌زَعتَر» بیروتِ لبنان می‌دانستند؛ درحالی ‌که آن فاجعه، توسط نیروهای فالانژیست مسیحی لبنان انجام شده بود؛ آنها می‌گفتند: چمران آمریکایی … جلاد تل‌زعتر …

بنابراین اتهاماتی که ضدانقلاب علیه چمران زده می شد دلیل داخلی دارد. هر چند مسعود بهنود مدعی است دلیل به وجود آمدن این شایعات و این تصویرسازی های غلط حضور او در آمریکا و مبارزاتش در لبنان بوده اما واقعی نیست.

خصوصا این که بهنود خودش یک سلطنت طلب است و انقلابی نیست.

اما در کنار این اعتراف، توجه به روح بلند و سعه صدر شهید مصطفی چمران قابل تامل است.

دگاف: کارمند BBC در بخشی از خاطره اش می گوید که به همراه انتشار عکس مزبور متنی توسط یکی از همکارانش که متناسب با شایعات و تصورات آن روز بود تنظیم و منتشر می شود و نامی هم از همکارش نمی برد. ولی در ادامه وقتی از مولوی خوانی خود و مصطفی چمران می گوید زبان از کف می دهد و می گوید: «درتمام این مدت هیچ چیز از مطلبی که گفته بودم و نوشته بودم نگفت و فقط مولانا خواند.»

بهنود کدام مطلب را نوشته است که شهید چمران از آن چیزی نگفت؟ اصلا چرا چمران به بهنود زنگ زده است؟ آیا چمران می دانست نویسنده متنی که در مجله تهران مصور علیه او نوشته شده بهنود است؟

سهشرارت: نکته سوم شرارت کارشناس BBC است که مسئولیت بداخلاقی هایش را برعهده نمی گیرد. و مدعی می شود انقلاب اسلامی عامل به وجود این تصورات غلط علیه چمران است. و توهین ها و شایعات ضدانقلاب علیه او را یک ” سوء تفاهم” توصیف می کند! وی صراحتا می گوید: ” انقلاب پایه اش بر سوء تفاهم بود!!”

مسعود بهنود یک سلطنت طلب است و خودش هم کتمان نمی کند. چمران اولین شخصی نیست که گرفتار “کنجکاوی های مغرضانه” بهنود می شود. شهید آوینی پیشتر توسط وی طوری تصویرسازی شده بود که خواننده این گمان را ببرد که تصویر واقعی آوینی که یک متفکر انقلابی و یک شهید است تصویر آخرین او نیست.

بهنود سعی می کند گذشته آوینی و تجربیات خانوادگی و شخصی او را به عنوان قالب نهایی این شهید برای مخاطب خود معرفی کند.

نویسنده روزنامه جوان در واکنش به این تصویر سازی کارمند BBC از شهید آوینی به نیکی دریافته بود و گفته بود که «بدون تردید آوینی و ایضاً چمران روشنفکری را در ایران دچار تحول مفهومی کردند و معنای عرفان و جهاد و تحصیلکردگی را دگرگون ساختند.»

انتهای پیام/روباه نیوز

مسعود بهنود یک سلطنت طلب است و خودش هم کتمان نمی کند. چمران اولین شخصی نیست که گرفتار “کنجکاوی های مغرضانه” بهنود می شود.

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0
https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme