https://telegram.me/empireoflies

مدیر جدید ایران‌اینترنشنال منتخب MI6 است

اختصاصی – به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: یک سال پیش همانند قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» تاسیس شد، در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ هم شبکه‌ای به نام «ایران اینترنشنال» با حضور جمعی از عناصر اپوزیسیون در مرکز لندن کار خود را آغاز کرد.

«علی اصغر رمضان‌پور» یکی از عناصر اصلی در تلویزیون «ایران اینترنشنال» درباره اهداف ایجاد این تلویزیون گفته بود : “… ما به دنبال این هستیم که ارتباط نزدیکتری با جوانان داشته باشیم و طیفی که در دایره سنی زیر ۲۰ سال تا میان‌سالی است، جامعه هدفمان هستند که اینها شکل‌دهنگان اصلی آینده ایران، منطقه و جهان هستند …”

رمضان‌پور در بخش دیگری از سخنانش، در زمان تاسیس این شبکه گفته بود که تلویزیون «ایران اینترنشنال» رسانه‌ای خصوصی است و هیچ‌گونه اشاره‌ای به حامیان مالی این تلویزیون نکرد و حتی ادعا کرد که این تلویزیون در بین رسانه‌های بزرگ اپوزیسیون، تنها رسانه خصوصی و مستقل است. یعنی آنکه دیگر رسانه‌ها مانند «بی‌بی‌سی فارسی»، «من و تو» و … دولتی و وابسته به دولت‌های غربی هستند! رمضان پور که خود از کارکنان بی بی سی فارسی بود چند سال پیش یعنی دقیقه یک سال قبل از تاسیس این شبکه به همراه برخی از دیگر کارمندان این شبکه در سفری به عربستان سعودی با برخی از مدیران سعودی برای تاسیس این شبکه رایزنی کرده بودند.

ضمنا علیرضا نوری زاده که از نزدیکان رمضانپور مدیر این شبکه هم می باشد در خصوص این شبکه در برنامه تلویزیون ایران فردا گفته بود :”… من چند نفری را که می‌شناختم به آنها معرفی کردم و رفتند شرکت‌هایی را تأسیس کردند و امکاناتشان هم خیلی خوب بود و «ایران اینترنشنال» را درست کردند … من آنجا نیستم، اما آدم‌ها را می‌شناسم و برنامه‌ای که ریختند، برنامه بسیار خوبی است، اونها می‌خواهند یک CNN فارسی باشند … تلویزیونی که سرمایه‌گذاران و افراد اصلی‌اش آقای «عبدالرحمان راشد» سردبیر سابق «الشرق الاوسط» و مدیر شبکه «العربیه» و «الحدث» و یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران سعودی است و نفر بعدی آقای «عادل عبدالکریم» است و دکتر «نبیل الخطیب»” هم به این افراد همکاری دارد.

جالب این که افتتاح این شبکه هم زمان می شود با افتتاح مونیتورینگ بسیار عظیم سعودی که با اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی آغاز به کار نمود. مضاف بر آن بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های داخلی در تمامی اغتشاشات داخلی آدرس‌ها  یا همان آی پی‌هایی که به ماجرا دامن می‌زنند و سعی می‌کنند بر موج موارد مختلفی که ایجاد می‌شود سوار شوند، از سمت عربستان سعودی است.

روزنامه گاردین چندی پیش به‌قلم وی نوشته بود شبکه تلویزیونی «ایران‌ اینترنشنال» که دفتر آن در لندن قرار دارد، از سوی یک سازمان مخفی و شرکتی تأمین مالی می‌شود که مدیر آن یک تاجر سعودی با ارتباطات نزدیک به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی است.

بر اساس این مقاله یک منبع به گاردین گفته بود  «محمد بن سلمان» که به‌عقیده بسیاری اصلی‌ترین چهره دخیل در قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول است حامی شبکه «ایران‌اینترنشنال» است. این شبکه که دفتر آن در «چیزیک» واقع در غرب لندن قرار دارد گزارش‌ها درباره دریافت بودجه از دربار سعودی را تکذیب نکرد.

کمالی دهقانی در توئیتر خود نوشت: «می‌توانم تایید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که با من تلفنی از استانبول در صبح ۲۶ سپتامبر (۴ مهرماه) صبحت کرد و افشا کرد که تلویزیون “ایران اینترنشنال” توسط محمد بن سلمان و سعود القحطانی تامین مالی می‌شود.»

همه این شواهد ناظر بر این است که این شبکه مستقیما و با حمایت مالی آل سعود بر علیه منافع ایران در لندن برنامه سازی می کند. و دلیل دیگری که می توان این شبکه را وابسته به پروپاگاندای رسانه ای غرب بر علیه ایران منتسب دانست مدیر جدید این تلویزیون است.

محمود عنایت که اخیرا مدیر تلویزیون ایران اینترنشنال شده قبل از این مسئولیت بخش دیجیتال شبکه ایران اینترنشنال را بر عهده داشت. وی سابقه مطبوعاتی و برنامه سازی در شبکه ها و سایت های ضد انقلاب را دارد.

وی تا قبل از پیوستن به ایران اینترنشنال در تلویزیون بی بی سی فارسی طراح و مدیر برنامه دیده‌بان بود که در آن برنامه مسعود بهنود زیر نظر وی به مرور هفتگی روزنامه ها و مجلات داخلی ایران می پردازد البته در پس پرده این برنامه حمایت و آموزش و کادر سازی برای ضد انقلاب از میان روزنامه نگاران ایرانی داخل نیز دیده شده است.
محمود عنایت قبل از پیوستن به بی بی سی فارسی مسئولیت اجرایی در پروژه اسمال مدیا(small media ) زیر نظر سازمان اطلاعات خارجی انگلیس برای نفوذ در رسانه های ایرانی را به عهده داشت که از معروفترین پروژه های آن در ایران راه اندازی سایت روزآنلاین بود که تقریبا در مدت ده سال با نفوذ در میان روزنامه نگاران ایرانی آنها را ترغیب به نوشتن مطالب خلاف واقع و شانتاژ رسانه ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی می کرد.

دو سال پیش در پی افشای این خط خبری و دستگیری سرحلقه های این جریان در داخل کشور این سایت مدتی بسته شد و پس از تغییر مدیریت آن دیگر خط خبری گذشته و ماموریت های سابق را دنبال نمی کند.
انتهای پیام/

https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme