https://telegram.me/empireoflies

غول رسانه‌ای ترکیه، واسطه GEM tv با صهیونیست‌ها +اسناد

به گزارش «امپراتوری دروغ» به نقل از جام نیوز، “آیدین دوغان” (AydinDogan) از غول های رسانه‌ای ترکیه است که روزنامه‌ها، سایت‌ها و کانال های تلویزیونی بسیاری زیر نظر او فعالیت می‌کنند؛ روزنامه‌هایی مانند “ملیت” ، “حریت” ، “رادیکال” ، “فاناتیک” و “رفرانس” و شبکه هایی مثل “کانالD” ، “سی.ان.ان ترک” و ۲۱ کانال تلویزیونی دیگر.

همین ویژگی باعث شده است که او را با “رابرت مرداک” امپراتور رسانه ای صهیونیست مقایسه کنند.

وی فارغ التحصیل آکادمی علوم تجارت و اقتصاد استانبول می باشد و کمپانی “پترول آفیس” را برای فعالیت های تجاری -به ویژه در حوزه نفت و پتروشیمی- تأسیس کرده است.

از دیگر فعالیت‌های دوغان می توان به عضویت در اتاق بازرگانی استانبول و همچنین معاونت هیأت مدیره اتحادیه جهانی مطبوعات اشاره کرد.

آیدین دوغان؛ غول رسانه ای معروف به “مرداک ترکیه”

آیدین دوغان که با اطمینان می توان گفت از متنفذترین مردان حوزه رسانه در خاورمیانه و منطقه بالکان است، در حال حاضر با رژیم اسرائیل شراکت دارد.

سابقه این شراکت به هشت سال پیش برمی گردد؛ وقتی که “اکزل اسپرینگر” (AxelSpringer) یهودی آلمانی تبار و امپراتور رسانه ای آلمان، قبل از فوت در سال ۱۹۸۵ تمام دارایی کمپانی بزرگ خود (AxelSpringerVerlAG) را به رژیم صهیونیستی بخشید.

در دهه ۱۹۶۰ چهل درصد روزنامه های آلمان متعلق به وی بود.

کمپانی او -که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد- در سال ۱۹۹۹ با ۱۴ هزار کارمند و پنج میلیارد مارک درآمد، مالک ۱۸۰ روزنامه و مجله، هفت فرستنده رادیویی، سهامدار عمده یک شبکه تلویزیونی، تلویزیون کابلی، سیستم های اینترنتی و چندین مرکز نشر کتاب و تهیه برنامه تلویزیونی و فیلم بود.

رژیم اسرائیل به واسطه عایدات این کمپانی، در سال ۲۰۰۶ بیست و پنج درصد مایملک دوغان را خرید و با غول رسانه ای ترکیه شریک شد.

برای درک بهتر این شراکت، کافی ست اخبار کشمکش ها میان “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه با گروه آیدین دوغان را بازخوانی کنیم تا مشخص شود که این گروه پس از سال ۲۰۰۶ با اتکا به پشتیبانی سهامدار عمده خود -یعنی رژیم اسرائیل- چگونه توانسته از تمام اتهامات شانه خالی کند.

اتهاماتی از قبیل تقلب در مناقصه ۲۰ میلیارد دلاری احداث خط لوله نفت و گاز، فرار مالیاتی ۵۰۰ میلیون دلاری و مداخله در روابط باکو-آنکارا.

اما انگیزه اصلی از ارائه اطلاعات فوق، انتشار گزارشی در سرویس ترکی بی بی سی (BBCTürkçe) است.

وب سایت بخش ترکی بی بی سی ضمن اشاره به پیشینه زیاد ارتباطات فرهنگی میان دو کشور همسایه ایران و ترکیه، نوشته است: «در سال های اخیر شخصی به نام “سعید کریمیان” که تلویزیون های جِم (GEM) به وی منسوب است، بخش زیادی از سریال های ترکیه ای را خریداری، به زبان فارسی دوبله و در شبکه های ماهواره ای خود پخش کرده است.»

مهم ترین قسمت گزارش بی بی سی اینجاست: «اصلی ترین عامل پخش سریال های ترکیه ای در تلویزیون های آقای کریمیان، ارتباط مجموعه جِم تی وی با گروه رسانه ای آیدین دوغان است.»

گزارش سرویس ترکی بی بی سی از ارتباط GEM.tv با امپراتوری دوغان

البته با محاسبه سرانگشتی هزینه ها و درآمدهای گروه جِم -خرید سریال های گران قیمت با وجود تبلیغات کم- می شد گمانه زنی کرد که حامیانی پشت پرده هستند و این کسری را جبران می کنند، اما گزارش بی بی سی حدس ها را به یقین تبدیل کرد و ارتباط این شبکه ضدفرهنگی با صهیونیست ها را برملا کرد.

خاطرنشان می شود مدیر مجموعه تلویزیونی جِم، چهره ای مرموز است که پیش تر نیز اسناد ارتباطاتش با گروهک تروریستی رجوی [منافقین] افشا شده است.

سعید کریمیان با اتکا به گروه دوغان و لابی صهیونیسم به شدت تلاش می کند شبکه تحت اداره خود را گسترش دهد و بر مشتریان محصولات ضدفرهنگی خود بیفزاید؛ آرزویی که با روشنگری رسانه ها و هوشیاری مخاطبان فارسی زبان، تا کنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme