https://telegram.me/empireoflies
فکر می کنم سخن صریح بی بی سی که از زبان کارمند خود یعنی فرن تقی زاده بیرون آمده همه دلیل تقابل با انقلاب اسلامی را در یک جمله خلاصه کرده است. "صنعت مد حاصل مدرنیته در جوامع است."

علاقه BBC به ترویج ابتذال به نام مدلینگ حرفه‌ای!!

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: مرکز بررسی جرایم سازمان یافته اعلام کرد پس از حدود دو سال کار مستمر و فشرده اطلاعاتی و در پی وصول تعداد فراوانی شکایت و گزارش از جانب خانواده های مختلف از شهرهای گوناگون ایران مبنی بر ضرورت پالایش اخلاقی سرویس های پر کاربرد ارتباطی و اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام، پروژه عنکبوت ۲ را در این محیط با موفقیت به پایان برده و گام بلندی در جهت بهبود نسبی فضای این نرم افزار برای خانواده های ایرانی برداشته است

طبیعی بود که این خبر با واکنش جریان خبری رسانه های ضدانقلاب مواجه شود. این واکنش البته به دلیل محور بودن اینستاگرام به عنوان یک شبکه مورد هدف جدید،تازگی داشت. چون همیشه شبکه هایی مانند تلگرام، فیسبوک و توئیتر مورد اشاره رسانه های سلطه گر فارسی زبان بودند و مورداینستاگرام اولین آنها بود.

مرکز برسی در بیانیه خود دلایل محوریت این شبکه مجازی را نتیجه به دست آمده از پژوهش های اولیه این پروژه دانست و نوشته است که در اشغال ۲۰ درصدی فضای این شبکه با موضوعات مدلینگ و ابتذال حرفه ای قرار گرفته است.

بنابراین بیانیه می توان دریافت که از مجموع حضور کاربران شبکه اجتماعی که می توان در میان آنان سیاستمدار، چهره های مشهور سینمایی و ورزشی و…را مشاهده کرد فقط بیست درصد آن اختیار موضوعات مدلینگ قرار دارد.

این آمار از آن جهت اهمیت دارد که بی بی سی فارسی به عنوان رسانه ضد انقلاب به قلم فرن تقی زاده درگزارشی که از واکنش آنها نسبت به این خبر نشات گرفته است ادعا کرده که حکومت ایران با اینستاگرام مشکل دارد.

ماجرا وقتی جالب تر می شود که کارمند خُرد شبکه بی بی سی دلیل این مخالفت را کاملا فلسفی تحلیل و تفسیر می کند.

فرن از قول نعیم که مورد تحقیق او دراین گزارش شده است عنوان می کند که اینستاگرام دید کاربران ایرانی را به دنیا و مخصوصا دنیای مد باز کرده است و همین دلیلی شده که نظام ایران به این اتفاق نگاه امنیتی داشته باشد.

فرن اما پا را فراتر از این می نهد و دلیل مخالفت حکومت ایران با اینستاگرام را این طور شرح می دهد:

“صنعت مد حاصل مدرنیته در جوامع است. به عنوان مثال با وارد شدن چرخ خیاطی به زندگی بشر، اولین قدم در تولید وسیع و صنعتی لباس در سایزهای مختلف برداشته شد. حال در قرن بیست و یک با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی و نزدیک شدن ارتباطات بین شهروندان عملا مرزی بین کشورهای وجود ندارد و کاربران در اینستاگرام اطلاعات جدید را بدست می آورند. از آخرین مدها گرفته تا آخرین خبرهای جهان.”

فکر می کنم سخن صریح بی بی سی که از زبان کارمند خود یعنی فرن تقی زاده بیرون آمده همه دلیل تقابل با انقلاب اسلامی را در یک جمله خلاصه کرده است.” صنعت مد حاصل مدرنیته در جوامع است.” هرچند این جمله بزرگ تر از این حرفهاست که از دهان کوچک کارمند جزء امپراطوری رسانه ای مدرنی چون بی بی سی زده می شود.

اکنون دیگر فضای مجازی آن قدر برای کارگزاران جمهوری اسلامی ملموس شده است که وقتی اتهام مخالفت او با فضای مجازی که مثلا اینستاگرام یک نمونه آن است زده می شود به راحتی می توان فهمید که اتاق فکر BBC می خواهد از انقلاب سال۵۷ یک تصویر سنت گرای قدیمی که هنوز نخواسته خود را به روز کند ارائه دهد.

انگ بنیادگرایی که همیشه برپیشانی جمهوری اسلامی توسط رسانه های ضدانقلاب می زنند کهنه نشده است. بی بی سی هنوز در قرن ۲۱ حکومت ایران را مخالف اینستاگرام می خواند و معتقد است با او مشکل دارد. چرا؟ جواب این سوال را فرن به خوبی و با شفافیت می دهد. او می گوید” صنعت مد حاصل مدرنیته است در جوامع است.”

با این حساب چون به زعم او اینستاگرام آینه صنعت مد در فضای مجازی است پس حاکمیت مخالف اینستاگرام است.

البته بی بی سی معتقد است چون شبکه های اجتماعی بر صنعت مد تاثیرگذار بوده است بنابراین برخورد امنیتی جمهوری اسلامی با فضای مجازی برای کاهش تاثیر بر صنعت مد است.

اما آنچه از اطلاعیه سازمان مرکز برسی جرایم سازمان یافته می توان دریافت این است که آنچه برای این مرکز موضوعیت داشته صنعت مد نبوده است.

این سازمان گفته است که این رصد نتایج قابل توجهی از جمله کشف چگونگی جذب کاربران ایرانی با استفاده از انتشار تصاویر مبتذل و در مواردی مستهجن مدل های حرفه ای و نیزآماتور ایرانی در پی داشته است.

بنابراین از منظر بی بی سی این تصاویر مبتذل به صنعت مد تحریف و تغییر پیدا می کند تا صحنه برخورد جمهوری اسلامی با صفحه های مبتذل و مستهجن به عرصه تقابل با صنعت مد تفسیر شود.

در این اطلاعیه آمده است:

“بر این اساس مجموعا ۱۷۰ نفر از مدیران و اداره کنندگان صفحات فوق الذکر (شامل ۵۸ مدل، ۵۱ مدیر مزون و طراح لباس، ۵۹ عکاس و آرایشگر و ۲ موسسه فعال در عرصه مد) که موفق به اغوای تعداد قابل توجهی از جوانان شده و خسارات عظیم اخلاقی به بار آورده بودند، شناسایی و شبکه ارتباطی آنها کشف شد. از این تعداد برای ۲۹ تن از مدیران اصلی و مرتبطین آنها پرونده قضایی تشکیل شد که منجر به بازداشت ۸ نفر و احضار بقیه افراد گردید و اماکن مرتبط با جرایم ایشان نیز با حکم قضایی پلمپ شد.”

بنابراین اصل برخورد با صنعت مد نبوده و نیست. زیرا اولا در ایران صنعت مد هنوز بارور نشده است. در ثانی این برخورد ها با مظاهر فساد و ابتذال صورت بندی شده است نه با صنعت مد. یعنی با ۲۰درصد صفحات مربوط به مدلینگ که نهایتا کمتر از این ۲۰درصد مربوط به نمایش ابتذال مربوط می شود.

با این همه بی بی سی امیدوار است و به عاملان و طراحان مدهای ابتذال توصیه می کند که همیشه راه دور زدن محدودیت ها وجود دارد.

انتهای پیام/روباه نیوز

فکر می کنم سخن صریح بی بی سی که از زبان کارمند خود یعنی فرن تقی زاده بیرون آمده همه دلیل تقابل با انقلاب اسلامی را در یک جمله خلاصه کرده است. “صنعت مد حاصل مدرنیته در جوامع است.”

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0
https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme