https://telegram.me/empireoflies

صدای آمریکا: مشروبات الکلی عمر را طولانی می کند!!!

اختصاصی – به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ:  یکی از راهبردهای مهمی که برنامه های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای دنبال می کنند تغییر سبک زندگی ایرانیان از سبک زندگی ایرانی به سبک مدرن غربی است. مثلا وقتی در پیام های رسانه ای چون فیلم و سریال صحنه های خوردن مشروب نمایش داده می شود و یا در قالب تبلیغات مدام مشروبات الکلی تبلیغ می شود این مسئله در میان مدت باعث می شود ذائقه مخاطبان این رسانه به استفاده از مشروبات الکلی متمایل شود.

مصرف مشروبات الکلی که از جمله نتایج الگوگیری از شبکه های ماهواره ای است نتایج شومی را برای جامعه در برداشته است. یکی از این نتایج کاهش سن مصرف می باشد به طوری که بر خلاف گذشته که سن مصرف این مواد بالای ۴۰ سال بود امروزه اکثر مصرف کنندگان مشروبات الکلی نوجوانان و جوانان هستند. این در حالی است که در کشورهای غربی فروش و در اختیار گذاشتن مشروبات الکلی به جوانان کمتر از ۱۸ سال جرم بوده و مجازات دارد.

صدای آمریکا در راستای تشویق مردم ایران به مصرف مشروبات الکلی در مطلبی ایرانیان را به خوردن این مشروبات تشویق کرده و گفته که این مشروبات از ۱۰ هزار سال پیش تا کنون مصرف شده و عمر را طولانی می کند، منش های بد را از بین می برد، قلب را زنده می کند و بر جوانی می افزاید.

۰۱FD9B10-FD15-40C4-AA2D-7050999506D9_w640_r1_s

سایت این شبکه در ترویج مشروبات الکلی به موارد نا معقول نیز اشاره نموده و نوشته:”امروزه اگر از باده گساران بپرسید چرا الکل می نوشید، هزار و یک دلیل ارائه خواهند داد، که بسیاری آثاری را که بر مغز و فکر آنها می گذارد منعکس می کند. اما کارشناسان می گویند دلایلش هر چه باشد، یک نکته مسلم است : از آب سالمتر نیست.نوشیدن الکل می تواند شکلی از “خود درمانی” باشد، که برای کمک به رهایی از استرس محیط کار یا کاهش فشار درس و مطالعه به کار می رود.”

چند ماه پیش نیز بی بی سی فارسی با هدف ترویج مصرف مشروبات الکلی و آشنایی مخاطبین با مِیخانه‌ها، به بهانه معرفی یک مستند، مخاطبینش را با این سوال مواجه کرد که “چرا نباید مِیخانه‌ای در ایران وجود داشته باشد؟”.

«بی‌بی‌سی فارسی» در این مستند که در ترکیه تهیه شده بود ، با بیان اینکه “مشروبات الکلی در ایران به وفور یافت می‌شود و بازار قاچاق سودآوری است، اما میخانه‌ها سال‌هاست که بسته‌اند و از یادها محو شده‌اند”، تلاش کرد به اینگونه اماکن تقدس ببخشد.

این رسانه انگلیسی در این مستند به مِیخانه با دید اماکن فرهنگی نگاه کرد و مدعی شد که مِیخانه جزعی از بافت شهر است و در نظام اجتماعی نقش بسیار مهم و کلیدی دارد.

«بی‌بی‌سی فارسی» در این برنامه تلاش کرد به مخاطبین خود القا کند که مِیخانه و بارها جزعی از نیاز هر شهر و مَحل است که با برپائی نظام جمهوری اسلامی این مکان‌های فرهنگی(!) تعطیل شده است. بی‌بی‌سی تلاش کرد بگوید که جمهوری اسلامی مخالف فرهنگ‌های مختلف است و می‌خواهد فرهنگ‌های کهن را نابود کند!

این شبکه، اکثر مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی و مخاطبین مِیخانه‌ها را افرادی فرهیخته و متمدن معرفی نمود، و برای افزایش اهمیت و جایگاه این اماکن ادعا کرد “مِیخانه سفره همدلی است … و میخانه مادر همه خانه‌ها است”!

این رسانه ها تمام سعی خود را می کنند تا با ترویج و خبر سازی های کاذب میزان مصرف مشروبات الکلی را در ایران افزایش دهند تا جایی که سال گذشته یکی از همین شبکه ها نوشته بود که میزان مصرف مشروبات الکلی در ایران بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر در سال است!!!

انتهای پیام/

https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme