به گزارش جنبش مقابله با رسانههای بیگانه، امپراتوری دروغ: سازمان بنگاه خبر پراکنی آمریکا، موسوم به بی بی جی BBG که نظارت بر رادیو فردا و صدای آمریکا را برعهده دار، گزارش سالانه خود را در ۷۶ صفحه منتشر کرد.۴ صفحه در این گزارش به بخش فارسی صدای آمریکا اختصاص یافته است.
در گزارش بی بی جی BBG، هدف بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا، دستیابی به مخاطبانی عنوان شده، که شامل «جوانان شهری که آگاه و فعال در دنیای مجازی» هستند، می شود.
همچنین بی بی جی BBG در گزارش خود، بر «استراتژی دیجیتال» این رسانه تاکید دارد. به عبارتی ساده تر این گزارش مدعی است که صدای آمریکا برای جلب مخاطب در دنیای مجازی نقشه راه و برنامه دارد.
عملکرد صدای آمریکا در حوزه شبکه های اجتماعی در مقایسه با رسانه های فارسی زبان هم سطح خود، نشان می دهد که این رسانه نه تنها در تراز رقابت با آنها نیست، بلکه حتی از برخی رسانه های اپوزیسیون دست چندمی نیز، ضعیف تر عمل کرده است.
جالب آنکه حتی صفحات رسمی این رسانه در شبکههای اجتماعی، اسم واحدی نداشته و با عناوین مختلف شناخته می شود.
انتهای پیام/رسانه ایران