اختصاصی – به گزارش جنبش مقابله با رسانههای بیگانه، امپراتوری دروغ: چندیست برنامهای در شبکه منوتو با عنوان رپرتاژ پخش میشود یکی از آیتمهای این برنامه که اخیراً به آن اضافه شده بخشیست که اجرای آن را فردی بیسواد و لمپن که از پارامترهای اجرا و مجریگری نه صدا، نه چهره، نه اندام و نه حتی پرستیژ و سواد لازم را داراست، برعهده دارد. این فرد لمپن بیسواد که از طریق رابطه با کیوان و مرجان عباسی توانسته در این شبکه برای خود شغلی دست و پا کند تا در انتهای هر ماه جیرهای به او بدهند که از کارتنخوابی در خیابانهای لندن در امان بماند «ساسان» نام دارد.
مخاطب اگر بتواند نحوه حرف زدن، میمیک صورت و اندام ناموزون این فرد را که هیچ تناسبی با اجرا ندارد نادیده بگیرد از طرز صحبت و رفتار بدور از ادب و شعور او در مقابل دوربین که توهینی مستقیم به مخاطب است قطعاً نمیتواند بگذرد. چنانچه اخیراً آش رفتار و کردار او آنقدر شور شد که مخاطبان در تذکری تند به نحوه ایستادن دست در جیب او مقابل دوربین شدیداً انتقاد کردند که اگرچه سایر مجریان برنامه رپرتاژ و شخص «ساسان» مخاطب مورد نظر را تمسخر نمودند اما با اینحال مجبور شدند تا دست کم جلوی دوربین کمی به مخاطب دوستی و ادب تظاهر کنند.
از تمام انواع حرکات زشت و بدور از ادب و شعور «ساسان» که بگذریم به اصل و محتوای برنامه وی خواهیم رسید. آیتمی که او اجرا میکند در ظاهر قصد دارد به منظور حمایت از مشتری با گزارشهای مردمی به سراغ کارخانهجات، صنایع و تولیدکنندگان ایرانی برود و صدای انتقاد مشتریان را به آنها برساند و درصورت ناکافی بودن توضیحات مسئولان مربوطه نام و لوگوی برند مورد نظر را بر روی دیواری به نام بیکفایتی قراردهد. البته طبق اظهارات اولیه و قبل از آغاز این آیتم قرار بر آن بود که در صورت مناسب بودن توضیحات برند مربوطه از قراردادن آن بر روی دیوار بیکفایتی خودداری شود.
تاکنون این آیتم ۳ هفته پخش شده است و هر هفته یکی از برندهای ایرانی را مورد تمسخر قرارداده و در انتها با اینکه حقیقتاً توضیحات برند مذکور کافی بود اما باز هم لوگوی آن را بر دیوار بیکفایتی قرار دادند.
در هفته اول سوژه شکل و شمایل بستنی عروسکی میهن بود که منوتو مدعی بود باید دقیقا شکل بستنی مورد نظر مشابه بستهبندی آن باشد و مسئول برند مربوطه در پاسخ عنوان نمود در هنگام تولید این محصول به دلیل دمای استاندارد تونل انجماد شکل محصول تا حد بسیاری شبیه بستهبندی آن است اما به دلیل اینکه فروشگاههای سراسر کشور دارای فریزرهایی با دماهای مختلف هستند و همینطور خودروهای حمل بستنی که متعلق به شرکت میهن نیستند نیز دماهایی متفاوت دارند هر بستنی پس از تولید تا لحظه مصرف چندین بار منجمد و منبسط میشود و طبیعتاً ظاهر آن تغییر میکند. توضیحات شرکت میهن را هر عقل سلیمی میپذیرد جز عقل ناقص کارمندان بیسواد منوتو.
هفته دوم سوژه برنامه شرکت بهنوش بود که منوتو با استناد به یک ویدئو بیسند مدعی بود در محصول ماءالشعیر این شرکت الکل وجود دارد! هر فردی که تنها یکبار از محصولات شرکت بهنوش استفاده کرده باشد به راحتی متوجه میشد که محصول در حال نمایش که منوتو ادعا میکرد یک مخاطب آن را ارسال نموده تقلبی است. مسئول این برند نیز در توضیحات خود ذکر نمود که اخیراٌ باندی سودجو با استفاده از بطری محصولات این شرکت نوشیدنی الکلی را در بازار سیاه توزیع نمودهاند که با شکایت شرکت دستگیر شدهاند. در حالی که توضیحات برند مذکور جای هیچ سوالی را باقی نگذاشت باز هم مجری نادان منوتو در حالی که خود را به حماقت مضاعف زده بود عنوان کرد که توضیحات شرکت مبهم و بی سر و ته بوده! و در نهایت انگ بیکفایتی را با نصب لوگوی شرکت بر دیوار بدان زد.
اما در سومین گزارش که دیگر هر مرغ پختهای را به خنده وا میداشت مخاطبی با ارسال یک فیلم مدعی شد در یک برگه قرص تولیدی شرکت ایراندارو ۵ عدد قرص کم بوده! هرچند این ادعا مضحک است چرا که برگه قرص شیشهای است و خریدار در لحظه خرید به راحتی میتواند چنین محصولی را خرید نکند و از مسئول داروخانه تقاضای برگه قرصی کامل را نماید اما با این وجود مسئول مربوطه در ایراندارو ضمن عذرخواهی از بیمار مذکور گفت که در صورت ارسال کد دارو شرکت سریعاً جایگزین آن را برای خریدار ارسال میکند. در این حال مجری منوتو که واقعاً مشخص نیست اینهمه بلاهت وی ذاتی است یا مصلحتاً خود را در این ابعاد ابله نشان میدهد اعلام کرد این شرکت بیکفایت است!!
چند نکته در اینجا قابل ذکر است. اولاً وبسایت «جنبش مقابله با رسانههای بیگانه» به هیچ وجه قصد حمایت از هیچ تولید کنندهای را ندارد و معتقد است برند ایرانی باید روز به روز با کیفیتتر شود و مشتری ایرانی لایق بهترینهاست. اما با دروغ، مردم فریبی، مزدوری و وطن فروشی نباید از «بیکفایتی» حربهای جهت هجمه به تولیدکنندگان این مرز و بوم ساخت و در این موارد «جنبش مقابله با رسانههای بیگانه» در مقابل مشتی وطنفروش و جیرهخوار ملکه حامی تمام قد تولید و تولیدگنندگان ایرانیست و البته از همه تولیدکنندگان نیز خواهانیم تا با تمام توان خود در ارتقای کیفیت محصولات و مشتری مداری بکوشند تا زبان هر وطن فروش اجنبی پرستی را در دهانش بدوزند.
نکته بعدی این است که خطای تولید و مشکل کیفیت در محصولی از یک برند چیزی نیست که مختص تولیدکننده ایرانی باشد. ابر کمپانی سامسونگ سال گذشته مدل نوت ۷ خود را به دلیل فاجعهای که آفریده بود از سرتاسر جهان جمع نمود و هرگز هم هیچ شبکه کرهای و آمریکایی این برند را به بیکفایتی متهم نکرد، شرکت اپل در تکتک محصولات خود افتضاحاتی به بار میآورد که در بسیاری از موارد هم اصلاً ایراد محصول خود را نمیپذیرد و منکر آن میشود یا الجی و گوگل در آخرین محصول مشترک خود با نام گوگل پیکسل ۲ انقدر افتضاح به بار آوردهاند که هر روز ابعاد جدیدی از مشکلات این محصول منتشر میشود و شرکتهای نامبرده هم هرگز عذرخواهی نکردهاند. و یا رسوایی شرکت ولکسواگن که با تقلب در آزمایشهای مراکز سنجش، میزان آلایندگی خودروهای خود را بسیار پایینتر عنوان مینمود. مواردی از این دست بیشمار است آن هم نه در ابعاد شرکتهای کوچکی چون میهن و بهنوش و… بلکه در ابعاد ابر شرکتهایی مثل اپل، گوگل، سامسونگ، آمازون، جنرالموتورز، ولکسواگن، بیامو و… . اگر بنابر کشف برند بیکفایت است منوتو ابتدائاً باید لوگوی خود را بر آن دیوار بچسباند چرا که یک ماه بررسی این شبکه نشان میدهد در یک روز به طور متوسط ۳۲ مورد اشتباه تلفظی در این شبکه رخ میدهد و مجریان آن از حداقل سواد نیز بیبهرهاند به صورتی که در یک نمونه نریتور متن یک برنامه مستند چندین بار کلمه دِهشتناک را به صورت “دَهَشت ناک” تلفظ نموده که نشان میدهد مجریان حتی از ابتدائیات زبان فارسی نیز بیبهرهاند.
لازم به ذکر است که منوتو نه از سر دلسوزی برای مصرف کنندگان ایرانی بلکه به منظور تخریب تولید ملی و بیاعتمادسازی مصرفکنندگان به تولیدات داخلی و ترغیب آنهابه استفاده از محصولات خارجی دست به تولید این برنامه زده است. هرچه باشد اینان جیره خواران ملکه هستند و ملکه و پیروانش نیاز به بازار عظیم این مرز و بوم دارند. بهتر است منوتو و اذنابش به فکر افتضاحات تولیدکنندگان غربی و هموطن خود باشند یا اگر قصد دلسوزی برای هموطنان داخل را دارند بروند سراغ شرکتهای بیوجدانی چون اپل که میلیونها دلار از محصولات خود را به صورت قاچاق در ایران میفروشند و حاضر نیستند حتی یک نمایندگی رسمی برای ارائه خدمات پس از فروش در این کشور افتتاح کنند و یا بروند به سراغ گوگل که با اینهمه فروش و بازار اندروید در ایران، ملت ایران را تحریم نموده و حتی بازیهای گوگلپلی نیز برای مردم و مصرفکنندگان ایرانی مسدود است و اصلاً مشخص نیست تحریمهایی مانند بازیهای ویدیوئی، فروشگاه بازی کنسولهای گیمینگی چون ایکسباکس که برای آیپیهای داخل ایران مسدود است دقیقاً به چه دلیل است و یا در کدام صنعت هستهای و موشکی و یا اصلاً نظامی، بازیهای کامپیوتری کاربرد دارند که مشمول تحریمهایی که اربابان منوتو که مدعی هستند هدفشان ملت نیست بلکه حکومت ایران است، شدهاند.
در انتها شبکه منوتو را توصیه میکنیم از کوبیدن آب در هاون دست بردارد، به قول رییس جمهور “بسیار بزرگتر از شما شاخهایشان شکسته شد” شما که در برابر اقیانوس عزم و اراده ملت ایران حتی شن ریزهای نیستید آن هم با این تیم همجنسباز، لمپن، بیسواد و… که زیر یک سوله جمع کردهاید.
انتهای متن/
درود پست مفیدی بود ممنون
سلام – ارسال چنین مطالبی ازطریق توئیتر خود به سران عرب پس از چند دقیقه قطع خواهد جهت اطلاع
بنده پس از ارسال موارد ذیل با دادن پیغامی قطع شده است.
۲۸۸/۵۰۰۰
قبعه أمریکیه مستمره للسعودیین / تعزز الطاقه السعودیه مشتری النفط الصخری
ومن الواضح ان الحکومه الامریکیه تواجه عجزا فى المیزانیه قدره ملیارات الدولارات، واذا لم تعود اموالها الى الدوره الاقتصادیه فان الشعب الامریکى سیواجه بالتأکید تجربه مریره من الجوع والبطاله
———————————————-
ترجمه
کلاه گشاد آمریکایی بازهم برسر سعودی ها رفت!/ سودای قدرت در عربستان خریداران نفت شیل را افزایش داد
رهمگان روشن است که دولت آمریکا درگیر کسری بودجه چند هزار میلیارد دلاری شده و اگر پول های بر بادرفته اش به چرخه اقتصاد باز نگردد؛ قطعا مردم آمریکا تجربهِ تلخ گرسنگی و بیکاری را خواهند چشید.
———————————————–
منبع خبراز باشگاه خبرنگاران جوان گزارش بوده است