https://telegram.me/empireoflies
میزان استفاده مخاطبان جوان از تلویزیون و رادیوی بی بی سی و بی بی سی آنلاین در سال۱۹- ۲۰۱۸ کاهش یافته است و چنانچه بی بی سی نتواند مخاطبان جوان را جذب کند، در خطر از دست دادن «یک نسل از بینندگان» قرار می گیرد.

جوانان، «بی بی سی» را دوست ندارند!

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغآفکام (سازمان تنظیم ‌کننده مقررات رسانه ‌ای بریتانیا) هشدار داد، چنانچه بی بی سی نحوه تعاملش را با مخاطبان جوان خود بهبود نبخشد، ممکن است «یک نسل از بینندگان» را از دست بدهد.

براساس دومین گزارش سالانه این سازمان دیده بان رسانه‌ها، میزان استفاده مخاطبان جوان از تلویزیون و رادیوی بی بی سی و بی بی سی آنلاین در سال ۱۹- ۲۰۱۸ کاهش یافته است و چنانچه بی بی سی نتواند مخاطبان جوان را جذب کند، در خطر از دست دادن این قشر از جامعه قرار می گیرد.

در این گزارش آمده است که تقریباً دو سوم افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله هر هفته از نت‌فلکس و ۴۲ درصد نیز از یوتیوب استفاده می‌کنند، در حالی که iPlayer بی بی سی فقط ۲۶ درصد از این گروه سنی را در برمی‌گیرد و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ که ۲۸ درصد بوده، کاهش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که برخی از مخاطبان، اخبار بی بی سی را ارائه دهنده «دیدگاه سفیدپوستانِ طبقه متوسط لندن محور» می‌دانند که «ربطی به زندگی آن‌ها ندارد.»

افکام به بی بی سی توصیه کرده است که باید یک طرح عملی «قوی» برای اینکه چگونه تنوع خود را بهبود ببخشد و چه کارهایی باید انجام دهد تا نظر گروه‌های ناراضی از نحوه به تصویر کشیده شدنشان توسط بی بی سی جلب شود، تنظیم کند.   

بی بی سی جهانی در حالی با بحران مخاطب قشر جوان همراه است که سرویس فارسی این بنگاه خبرپراکنی با عنوان بی بی سی فارسی نیز با انتقاد فراوانی مبنی بر عدم صداقت و بی طرفی مواجه شده و در نتیجه مخاطبان آن را کاهش داده است.

همچنین بسیاری از افرادی که مدت ها به عنوان کارشناس در این شبکه حضور پیدا می کردند با مشاهده سیاست های اعمال شده، حضور در این رسانه را تحریم کرده اند.

انتهای پیام/جام نیوز

https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme