https://telegram.me/empireoflies

تاریخ‌سازی جعلی برای رژیم اسرائیل

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: یکی از گزارش های پخش شده در «رنگین کمان» برنامه ای به اصطلاح فرهنگی در رادیوی صهیونیستی، تبلیغ فرهنگ و هویت سازی برای اشغالگران  است.

این پروژه صهیونیست های اشغالگر قدس چند هدف را در دستور کار خود دارد.محوریت هویت سازی برای این صهیونیست های غیر اصیل، شهر اورشلیم و تعریف و تمجید های برنامه از بازارهای یهودی صهیونیستی در این شهر است که در مسیر دیوار ندبه قرار دارند.

پروژه ای که تلاش دارد اصالت نداشته این اشغالگران جنگ طلب را در شباهت بسیار زیاد بازارها و سبک زندگی صهیونیست ها به بازارهای اصیل و با فرهنگ غنی آسیا و خاورمیانه مانند بازارهای شهرهای ایران یا سوریه یا عراق تشبیه نماید.

جالب اینکه در این پروژه با بیانی تبعیض آمیز و نژادپرستانه چنین بیان می شود:

” بازار قدیمی شهر اورشلیم در بخش یهودی نشین آن جدای از بازار منطقه فلسطینی نشین شرق اورشلیم است. فاصله این دو بازار اتفاقا با پای پیاده چندان زیاد نیست؛ شاید دو سه کیلومتر، این دو بازار با دنیایی تفاوت فرهنگی و مذهبی و اجتماعی را از هم جدا می کند. “

نکته بعدی در اهداف تبلیغاتی و فرهنگ سازی این برنامه صهیونیستی ، قدمت سازی برای مناطق اشغال شده است که در این زمینه هم چنین داستان سازی می شود:

“اما بازار «مخنه یهودا» در محله یهودی نشین مرکز اورشلیم قدمتی بیش از صد سال دارد و از اواخر قرن نوزدهم فعالیت کرده است؛ در خانه های قدیمی و فروتنانه و حتی بسیار فقیرانه اطراف این محله کسانی بدنیا آمده اند که بعدها خودشان به چهره های برجسته ای در دنیای فرهنگی و هنری و ادبی اسرائیلی ها مبدل شده اند و هر بار که از خاطرات زندگی شان سخن گفته یا کتاب خاطرات و فیلم های زندگی شان تهیه شده، بازار سبزی فروشان «مخنه یهودا» بخشی از دوران کودکی و نوجوانی آنها بوده است؛ نمونه اش نویسنده نامی «عاموس عوز» است که فیلم و کتاب زندگی نامه اش بخشی بزرگ از دوران کودکی و نوجوانی او را سپری شده در این بازار و اطراف آن، به تصویر می کشد.”

مورد بعدی مرتبط نمودن فرهنگ نداشته صهیونیست ها به تمدن آریایی و فرهنگ ایرانی است که در این زمینه هم چنین آورده اند:

“بیش از صد سال پیش نیز یهودیانی از شیراز به فلسطین مهاجرت کردند که به خانواده بنایی مشهور بودند چون از کار بنایی امرار معاش می کردند. فرزندان بعدی آنها به هنرمندان مشهوری در این کشور مبدل شدند که بزرگ ترین آنها، زنده نام یوسی (یوسف) بنایی بود.در چند سال گذشته یک نوع مد جدید زندگی نیز در میان جوانان اسرائیلی ایجاد شده که آنها هم در اورشلیم و هم در تل آویو دوست دارند در مناطقی شلوغ و با اصالت، مانند بازار اورشلیم یا بازار تل آویو زندگی و کار کنند.

اکثر خانواده های ایرانی الاصلی که در بازار «مخنه یهودا» محل کسب و کار و عمدتا، خواربار فروشی داشته و دارند، ریشه و اصالت یزدی دارند که چند نسل قدیمی آنها مستقیم از یزد به این سرزمین مهاجرت کرده اند و گاهی گفته می شود که از نظر اعتقاد به یهودیت، مذهبی تر از سایر ایرانی های یهودی نیز به حساب می آیند و نسل های بعدی شان اکثراً با همان سبک و سیاق اجداد خود رشد و زندگی می کنند.”

نماد سازی های صهیونیستی

در همین راستای فرهنگ و نماد سازی، نقاشانی که با اسپری نقاشی هایی را به عنوان نماد صهیونیست ها و تاریخ سازی برای این پروژه بر روی کرکره مغازه های بازار «مخنه یهودا» می کشند.

grafiti-shuk-makhaneh-yehuda-1

پیشنهاد دادن نماد ها در بازارهای ایران

راوی برنامه در رادیوی اشغالگران چنین درخواستی را بیان می کند:

“با خود فکر کردم که شاید این اندیشه را بتوان برای بازار بزرگ قدیمی تهران یا شهرهای دیگر ایران نیز پیشنهاد کرد و به این اماکن سنتی، جذابیتی تازه بخشید.این را نیز باید بگویم که هر بار که به بازار «مخنه یهودا» رفته ام، وجود شماری خانواده های یهودی ایرانی الاصل که دو سه نسل بعدی شان نیز در مغازه های پدر و پدربزرگ هایشان کار می کنند و خود وارث این محل های کسب و کار شده اند، برایم جالب است.”

grafiti-shuk-makhaneh-yehuda-2

این همان خلاصه شدن دین یهود در صهیونیست بوده و تلاش برای اثبات این موضوع جعلی، همچنان در ردیف اولویت های این رژیم غاصب و جنگ طلب بوده است و به هر بهانه ای به آن می پردازد.

انتهای پیام/دیده‌بان

یکی از گزارش های پخش شده در «رنگین کمان» برنامه ای به اصطلاح فرهنگی در رادیوی صهیونیستی، تبلیغ فرهنگ و هویت سازی برای اشغالگران است.

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0
https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme