https://telegram.me/empireoflies
«مسیح علی‌نژاد»

بی حجابی در جامعه به مثابه عملیات انتحاری در میان مردم

اختصاصی – به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: مسیح علی نژاد چندی پیش در ادامه فعالیت های ضد فرهنگی خود از زنان و دختران ایرانی دعوت کرد که در راستای مقابله با حجاب زنان در ایران و از آنجایی که چندی پیش زنان چادری در یکی از شهر ها بر علیه بی حجابی راهپیمایی کرده بودند، زنانی که اعتقادی به حجاب ندارند در روز های چهارشنبه هر هفته با شال و یا روسری سفید در انظار عمومی ظاهر شوند و به قانون حجاب اعتراض کنند و از خودشان فیلم تهیه کنند و برای صفحه آزادی های یواشکی بفرستند.

این موج در ابتدا از آن جایی که با کمپین های انتخاباتی همراه بود توانست نظر برخی از زنان را به خود جلب کند و ویدئو هایی نیز در این باب منتشر شد و زنان انگشت شماری که غلی نژاد آنان را هزاران نفر می نامید به وی پیوستند ولی دیروز که چهارمین چهارشنبه از سری چهارشنبه های سفید بود این حرکت بسیار بی رمق و کم فروغ بود و دیگر کسی رغبت نمی کند به دعوت یک فاحشه خبرنگار در غرب که با منابع مالی سرویس های جاسوسی غرب برای حیا زدایی از زنان ایرانی تلاش می کند لبک گفته و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر نماید.

بر خلاف سیاست رضاشاه که با به کارگیری زور تلاش کرد تا حجاب را از سر زنان ایرانی برگیرد، محمد رضا کوشید با شیوه های نوین این مقصود را به انجام برساند؛ اما به دلیل آن که حجاب همانند سایر ارزش های دینی و ملی در عمق جان این ملت نفوذ داشت، و در تمامی عرصه های اجتماعی که زنان به صورت خودجوش به عرصه اجتماع آمدند  همانند نهضت مشروطه و نهضت ۱۵ خرداد با حجاب کامل اسلامی بودند، مردم ایران مقاومت سختی در مقابل این برنامه ها نشان دادند.

بنابراین، بعد از تلاش گسترده شاه در سال ۱۳۵۵ برای نابودی ارزش های دینی و اسلامی، انسجام مردم در جهت حفظ این ارزش ها بیشتر شد و حتی بسیاری از روشن فکران همانند دکتر شریعتی با تأکید بر حجاب آگاهانه و قراردادن آن در مقابل حجاب کورکورانه، به حجاب رنگ و بوی ایدئولوژیک بخشیدند.

در خصوص این که حجاب در جامعه باید به صورت اجباری باشد یا این که اختیاری تا کنون مخصوصا در سال های اخیر مباحث بسیار زیادی مطرح شده است.

برخی از صاحب نظران در خصوص حجاب اجباری چنین نظری دارند که گفتمان حجاب یک گفتمان قوی است که در این راه شهید نیز فراوان داده‌ شده است. برای مثال، شیرینی چیزی است که وقتی به همه تعارف کنیم، باید قبول کنند، اما اگر جایی به کسی تعارف کردی و نپذیرفت، معلوم می‌شود اشکالی وجود دارد. به‌طور طبیعی او می‌بایست استقبال کند. حجاب نیز همین‌گونه است. اگر حجاب را کسی نپذیرفت، حتماً جایی در کار ما اشکال وجود دارد.

اما این موارد را در کنار توطئه هایی که در قبال عفاف و حجاب بانوان در دست تهیه است نمی توان گذاشت در دهه های اخیر برخی دشمنان ملت ایران هزینه های زیادی را می کنند تا زنان ایران را با تبلیغات و ابزار های مختلف بی حجاب کنند و در درجه اول سعی می کنند که ذهن آنها را دچار استحاله نمایند.

در همین زمینه داریوش سجادی روزنامه نگار مقیم آمریکا مطلبی را در خصوص توجیهاتی که زنان و دختران فریب خورده دشمن برای بی حجابی در اجتماع می آورند نوشته که خالی از خواندن نیست. وی در این زمینه می نویسد :”دختر خانمی که از موضع حق به جانب در نفی حجاب اظهار می دارد:من نمی خواهم به زور بروم بهشت. به دولت چه ربطی دارد که می خواهد من و امثال من را که مایلیم از حق انتخاب آزادنه پوشش استفاده کنیم به اجبار به بهشت ببرد! بدن من به عرصه خصوصی من تعلق دارد و هیچکس حق ندارد برای آن تعیین تکلیف کند.
چنین استدلالی بمثابه آن است که عناصر تروریست انتحاری، انفجار بدن خود در عرصه جامعه را با حق انتخاب آزادانه و دلبخواهانه از بدن خود توجیه کنند و بگوید بدن خودمه و حق دارم با آن هر طور مایلم استفاده کنم!

قائلین تعلق پوشش دلبخواهانه به حوزه خصوصی کمتر به این نکته توجه می کنند که اساسا مفهوم حوزه خصوصی تعلق به دولت مدرن دارد و این مفهوم بمنظور حفظ و صیانت از حوزه عمومی وضع شد تا با اتکای آن مانع از عمل دلبخواهانه شهروندان در عرصه عمومی شوند و ایشان و عمل دلبخواهانه ایشان را تا پشت مرزهای حوزه خصوصی به عقب برانند … لذا محل نزاع رفتن یا نرفتن قهری یا کرهی بانوان لاقید به حجاب به بهشت نیست. همه حرف آن است که شما حق ندارید با استفاده دلبخواهانه از جادبه های تنانه خود در حریم عمومی تمهید کننده جهنم رفتن برای دیگران شوید.”

انتهای پیام/

 

https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme