https://telegram.me/empireoflies

انسداد صفحه انیماتور ایرانی در اینستاگرام

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: اولین بار که اسمش را جایی دیدم در انتهای پویا نمایی «پیام راشل کوری» بود. همان پویانمایی ای که انتهایش هر کدام از عوامل را که می نوشت نام فرهاد عظیما بود که خودنمایی می کرد. از کارگردان گرفته تا نویسنده و تا و تا و تا…

کمی بعد تر شاید اواسط سال ۹۳ بود که در مسجد محل یکی از بچه های بسیج محل در حال صحبت با شخص نا آشنایی بود. پس از فضا سنجی اولیه جلو رفتم و سلام علیکی کردم. احساس کردم می توان در جمع شان نشست. هنوز نشسته و ننشسته بودم که دوستم گفت آقای فرهاد عظیما هستند ایشون. من که از جو انیمیشنی کشور تنها دو سه اسم بیشتر به خاطر نداشتم و بدون شک یکی از آنها همین فرهاد عظیما بود هر کار کردم که هضم کنم این آقا به این سادگی چطور فرهاد عظیماست نتوانستم. یعنی حداقل انتظار داشتم دو سه نفر دوست و همراه می داشت یا لا اقل موی بلند و از پشت بسته ای. یا مثلا فلان مدل ریش. یا نوع خاصی از لباس که مناسب یک انیماتور حرفه ای باشد. اما به قول «امیر خانی» در «داستان سیستان» «مومن در هیچ چارچوبی نمی گنجد». کمی که گذشت صحبتشان ادامه یافت. صحبت کردن ساده و بی شیله پیله و فوق متواضعانه اش هم بیش از پیش بر شدت تعجبم اضافه می کرد. به حدی که به نقد غیر حرفه ای ام در حدی حرفه ای و بدون خودبرتر بینی پاسخ داد که خجل شدم.

اما از این که بگذریم می رسیم به موضوع آن صحبت این کارگزدان در آن مسجد؛ که در حال جستجو برای یک مکان بود. و برای این کار به بسیج محل رجوع کرده بود. کمی بعدتر از این که هیچ جایی حاضر نمی شود کمک معقول و مورد نیازشان را به آنها بکند گفت. و کمی بعدتر از این که راضی است از برکات کارش و از استقبال مردم متعجب. و کمی بعدتر از اینکه فلان خبرگزاری مطرح و متعلق به فلان ارگان نظام برای ۱۰ روز که بنرشان را در سایتش بزند حدود ۴ میلیون تومان پول گرفته. و همین طور گفت و گفت.

این روز ها اما خبری در رسانه ها خود نمایی می کند که حاکی از رو نمایی از نبرد «خلیج فارس ۲» تا ابتدای سال تحصیلی آینده یعنی حدود یک ماه دیگر است و خبر دیگر در این رابطه اینکه صفحه ی گروه رسانه ای کوثر فاطمه الزهرا(س) که متعلق به همین گروه فرهاد عظیماست توسط اینستاگرام و پس ازگذاشتن یک قطعه ی کوتاه از همین پویانمایی مسدود شده است.

نکته ی جالب توجه صحبت های اخیر فرهاد عظیماست:

«بیش‌تر هزینه‌ها،توسط اعضای گروه و فروش اینترنتی آثار، تامین می‌شود و این در حالی است که برای تولید یک انیمیشن باکیفیت ۸۰ دقیقه‌ای مثل نبرد خلیج فارس، حداقل ۵/۱ میلیارد تومان بودجه لازم است، ولی بدلیل عدم حمایت‌ها مجبور هستیم با صرف هزینه‌های شخصی و مشکلات بسیار، کار را ادامه دهیم.

پس از قرار دادن بخشی از انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» که مربوط به نبرد دریایی ایران و امریکا بود، مدیریت اینستاگرام بدون هشدار قبلی و با خلاف قوانین دانستن محتوا، صفحه ما را به صورت غیرقابل برگشت حذف کرد.»

دو نکته ی جالب توجه اما در این قضیه خودنمایی می کند: اول اینکه شخصی که بی مهری های مسئولین به او بیداد می کند و در نهایت تعجب اینچنین پروژه های عظیمی را خود و به تنهایی با مدریت یک گروه مردمی جلو می برد تا این حد در کارش موفق است و نکته ی دیگر در این است که دقیقا همان نقطه ای را که ما اهمیت خاصی بدان نمی دهیم دشمن با هوشیاری هدف قرار می دهد. و این یعنی بیداری دشمن و خواب مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی. به عبارتی شخصی که تا این حد خود جوش در حال فعالیت حرفه ای است تا این حد زیر ذره بین رسانه های غربی قرار دارد و تا این حد به او حساس اند که حتی نمی توانند وجود یک صفحه با مدریت او را تحمل کنند.

این در حالی است که در آمریکا سالانه بالغ بر ۱۰۰ انیمیشن با هزینه های غیر قابل مقایسه با فضای ایران ساخته می شود که عمده ی آنها نیز در چارچوب تعیین شده استکبار نقش بازی می کنند. و مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی هنوز شاید حتی درست نمی دانند که امثال این کارگردان چگونه روزگار و معاش می گذرانند؟! و بدتر از آن اینکه اینجا انسان بدین جمله ایمان می آورد که در جمهوری اسلامی حزب اللهی ها از همه مظلوم تر اند.

انتهای پیام/مطالبه گر

پس از قرار دادن بخشی از انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» که مربوط به نبرد دریایی ایران و امریکا بود، مدیریت اینستاگرام بدون هشدار قبلی و با خلاف قوانین دانستن محتوا، صفحه ما را به صورت غیرقابل برگشت حذف کرد.»

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0
https://telegram.me/empireoflies

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme