https://telegram.me/empireoflies

ابزارهای جدید دشمن با کارکردهای دو گانه نظامی و فرهنگی!

به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: ابزار دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی جای اسلحه و جنگ‌افزار را گرفته‌ است و زمینه را برای تسخیر اقتصادی و سیاسی کشور و تغییر سیرت جمهوری اسلامی ایران فراهم می کند.

تغییر سیرت جمهوری اسلامی ایران و یا به معنی دیگر تلاش برای نفوذ به خصوص در حوزه فرهنگی از حربه های جدیدی است که دشمن چند سالی است در پیش گرفته و در این راستا به انواع ابزار های مختلف متوسل می شود.

در این میان حتی گزاره زندگی سالم نیز استثنا نبوده ودقیقا راهی برای نفوذ فرهنگی است تا با ترویج سبک زندگی غربی، کم کم به هدف اصلی خود که تغییر سیرت نظام جمهوری اسلامی و کمرنگ ساختن روحیه انقلابی بوده، دست پیدا کند.

در همین راستا اوباما در مصاحبه‌ای با وبگاه میک (MIC) که بعد از توافق صورت گرفت، به صراحت اظهار داشت: «بارها گفته‌ام که ایران یک کشور فوق‌العاده مستعد است. فرهنگی باستانی و تاریخی دارد. افرادی به‌شدت باهوش و مستعد دارد و من برای این افراد همواره آرزوهای خوب دارم. باید در داخل ایران تغییر هرچند تدریجی صورت گیرد که طی آن این درک حاصل شود که شعار مرگ بر آمریکا یا انکار هولوکاست توسط رهبران این کشور یا تهدید اسراییل به ویرانی، دادن سلاح به حزب‌الله که در فهرست گروه‌های تروریستی است، این کارها ایران را از نگاه بخش بزرگی از جهان تبدیل به یک کشور منفور می‌کند.»

اما جدا از مسائل سیاسی و اقتصادی و مصادیق فراوان موجود در این زمینه، حوزه فرهنگی نیز به خصوص در عرصه سینما و موسیقی از موضوعاتی است که راه را برای بسط تغییر سیرت نظام توسط دشمنان باز می کند و در این میان رویکرد ایجابی و تولیدات فرهنگی سالم و رویکرد دفاعی به معنی جلوگیری از تولیدات مضر فرهنگی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که ضرورت نگاه عمیق مسئولین را می طلبد.

حوزه قابل اهمیتی همچون سینما، سال هاست که از ظرفیت های درونی خود برای صدور انقلاب و توجه به مبانی انقلابی و نظامی بازمانده و در عوض اولویت به مسائل حاشیه ای داده شده است.

هم اکنون غرب با اجماعی از هم پیمانان محلی و بین المللی درصدد شناخت و نفوذ در انگاره ها، ارزش ها، نمادها و باورهای حاکم در جامعه اسلامی ایران بوده و در این عرصه، تکنیک های نوین عملیات روانی دشمن در سه حوزه فرهنگی، یعنی تمایلات اجتماعی، افکار و نظام رفتار اجتماعی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته رسانه ای محوریت می یابد.

در این زمینه حتی رهبر معظم انقلاب نیز هشدار های مکرری دادند و مسیر اصلی را ترسیم ساختند.

ایشان در دیدار مسئولان و مدیران رسانه‌ ملی و اعضای شورای نظارت بر صداوسیما در مهرماه ۹۴ با تأکید بر اینکه تغییر باطن و سیرت به معنای تغییر انگیزه‌ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است، افزودند:

“در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده‌ اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه‌ قدرت جهانی باشد.

هم اکنون اقداماتی همچون استحالۀ فرهنگ دینی و ملی، ترویج خرافات، عرفان و تصوّف تخدیری، اباحی گری، تشدید گرایشات قومی و نژادی، مصرف زدگی، تجمل گرایی و… محصولات ترفند جدید دشمنان برای تغییر سیرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که هر کدام در جای خود باید پردازش و بررسی شوند.

هم نوا شدن با منتقدین داخلی در راستای اعطای مجوز به فیلم های مسئله دار که نقطه اصلی به حاشیه کشاندن فرهنگ اصیل انقلاب و ایرانی است، تلاش برای اکران فیلم هایی که تماما به سیاه نمایی دست می زند، فیلم های که به جای دربردارندگی مضامین اجتماعی تنها و تنها به بیان حرف های سیاسی می پردازد و مواردی از این قبیل جزو اولویت های اصلی در راستای فعالیت های دشمنان است.

فیلم هایی از قبیل «خانه دختر» که توانست اجازه اکران در جشنواره فیلم فجر اخذ کند و یا فیلم «ناهید» که تماما مقاصد سیاسی را دنبال می کرد، فیلم های دیگری همچون «قصه ها» ی رخشان بنی اعتماد در حالی برای اکران روی پرده سینما رفت که برخی از رسانه ها نسبت به اعطای مجوز اکران آن از سوی معاونت سینمایی انتقاد داشتند و مهمترین دلیل منتقدین برای عدم صلاحیت اکران این فیلم، علاوه بر سیاه نمایی های که متاسفانه در بسیاری از فیلم های سینمای امروز ما موجود است، مضمون حمایت آمیز آن نسبت به فتنه سال ۸۸ بود.

“باز هم سیب داری” فیلم دیگری که کوشید با استعاره و در لفافه به انقلاب اسلامی و پاسدارانش بتازد و بالاخره بعد از ۱۰ سال هم موفق به دریافت مجوز شد.

جدا از تلاش دشمنان در عرصه سینمایی کشور اما نباید از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری غرب در حوزه موسیقی نیز به سادگی گذشت.

مطابق با اخبار منتشر شده برای سال۲۰۱۴، امریکا ‌۴۰ کشور را تنها در عرصه موسیقی مورد هدف برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده است تا از طریق دیپلماسی عمومی (ارتباط دولت با ملت) بتوانند خود را بر آن کشورها تحمیل کنند زیرا از منظر کارشناسان جامعه‌شناسی و روانشناسی اجتماعی موسیقی تأثیرگذاری زیادی بر تحریک و غلیان احساسات افراد در هر قشری و سنی دارد بنابراین با یک مهندسی فرهنگی حساب شده مقوله موسیقی در رأس برنامه‌ریزی‌های جنگ نرم دشمن قرار گرفته است. چنانچه هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه امریکا در کابینه اول اوباما نیز زمانی گفته بود “بعضی وقت‌ها شنیدن یک موسیقی و ترانه، از ۲ ساعت سخنرانی من مؤثرتر است.”

میشل فوکویاما هم که به نظریه‌پرداز «پایان تاریخ» لقب گرفته و البته در امور سیاسی هم بسیار دخالت دارد با توجه به رواج موسیقی‌های غربی در کشورمان درجایی گفته است: «به من می‌گویند از ماشین جوانان ایرانی صدای موسیقی پاپ، راک و جاز می‌آید. اینها نشان می‌دهد که ایدئولوژی خمینی دیگر ما را تهدید نمی‌کند.»

به طور مثال پرواز همای (با نام پیشین سعید جعفرزاده احمدسرگورابی) خواننده‌ای که تمامی کارهای وی با مضامین توهین،‌ سیاه نمایی و ضد ارزش است و طی سال های گذشته تریبونی برای عرضه اندام به وی داده نشده است، بالاخره در مهر ماه ۹۴ بعد از هشت سال با ارکستر سمفونیک «پرواز» در تالار وحدت اولین برنامه زنده خود را برای مخاطبان اجرا کرد.

از دیگر سو تلویزیون به‌عنوان تنها رسانه فراگیر وعمومی کشور انتظار می‌رود درخصوص فیلم و موسیقی به خوبی و هدفمند فعالیت کند، چراکه اغلب افراد جامعه مخاطب تلویزیون هستند و برنامه‌های آن را دنبال می‌کنند. این مسئله تاجایی اهمیت دارد که امام خمینی (ره) در دیدار با شوراى سرپرستى وقت صدا و سیما ۲۵/۲/۵۹ اظهار داشتند:

“باید فیلمهایى که در تلویزیون هست، فیلمهاى آموزنده باشد. فیلمهایى باشد ولو از خود ایران درست کنند، آموزنده باشد” یا فیلمهایى که از خارج مى‏آید درست تفتیش شود که ممکن است آنها با شیطنت فیلمهایى را بفرستند که بخواهند فاسد کنند جوانان ما را“.

در این راستا نیز ارائه موسیقی‌های سالم و خوب و فیلم های ارزشی متناسب با مضامین روز جامعه و همچنین نظامی و انقلابی از دریچه تلویزیون اهمیت دارد.

همچنین حفظ و بومی کردن جشنواره ها تا جایی ضروری است که حتی در قاب اهمیت دادن به این مسئله ترویج نوع پوشش بازیگران نیز برگرفته از اصول انقلابی نظام باشد تا در قیاس پوشش غربی ها قرار نگیرد.

اینکه در جشنواره “فجر” جای فیلم هایی که سبک زندگی شهدا، نیروهای انقلابی و ارزش های والای انسانی خالی می ماند و فیلم های بی ارزش و کم محتوا در سر لیست قرار می گیرند تا به عرصه فیلم های بین المللی وارد شوند و به مزاج کشورهای بیگانه و دشمنان ایران خوش آیند باشد نه به مزاج مردم مسلمان ، نشان از نفوذی دارد که مانند موریانه از درون سعی در خوردن پایه های مهم ارزش های اسلامی دارد تا فرهنگ مردم ایران را آلت دست قرار داده و زمینه ساز انقلابات رنگین شوند.

آنچه مشخص است بر این اساس خواهد بود که ابزار دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی مسائلی همچون سینما، تلویزیون و موسیقی، ابزارهای سرگرمی‌ساز، ازجمله فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، شبکه‌های ماهواره‌ای و … است که جای اسلحه و جنگ‌افزار را گرفته‌اند و زمینه را برای تسخیر اقتصادی و سیاسی کشور و تغییر سیرت جمهوری اسلامی ایران فراهم می کند که ضرورت دارد هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه که همواره گوشزد می کنند بیشتر جدی گرفته شود و با توجه خاص در این زمینه حربه های دشمن در این زمینه قبل از عملیاتی ساختن خنثی شود.

انتهای پیام/اتاق خبر ۲۴

ابزار دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی جای اسلحه و جنگ‌افزار را گرفته‌ است و زمینه را برای تسخیر اقتصادی و سیاسی کشور و تغییر سیرت جمهوری اسلامی ایران فراهم می کند.

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0
https://telegram.me/empireoflies

۱ دیدگاه

  1. نفوذ دولتهای بیگانه در کشور ما از سال ۱۸۰۰ میلادی است؛ یعنی دویست و دوازده سال است که اولین نفوذ خارجی از طریق حکومت انگلیسیِ هند اتفاق افتاد؛ جان ملکمِ انگلیسی آمد ایران – که حالا تاریخش را کسانی که ملاحظه کردند، میدانند – و تبعاتی که پیش آمد. ضعف آن دولتها در مواجهه‌ی با نفوذ و تهاجم فرهنگ غربی و سیاست غربی و حکومتهای غربی، موجب انفعال کشور شد و همین طور رفته رفته ما دچار ضعف شدیم، هزیمتهائی داشتیم؛ این هم یک واقعیتی است. ما در برآورد مسائل کشور و شناخت وضعیت کنونی کشور نمیتوانیم این دوره را ندیده بگیریم. ضربه‌های سختی به ما زدند؛ هم نفوذ سیاسی پیدا کردند، هم نفوذ فرهنگی پیدا کردند، هم منابع ما را غارت کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme